Otevíráme novou pozici: Finanční manažerka

← zpět na Kariéra

18. července 2025

Do našeho malého, samostatného, ale klíčového finančního týmu hledáme zkušenou a spolehlivou finanční manažerku, která převezme odpovědnost za finanční plánování a stabilitu celé organizace.

V proFem více než 30 let pomáháme lidem, kteří zažili násilí. Vytváříme bezpečný prostor, kde je možné znovu získat stabilitu a důvěru v sebe sama. Naše centrum PORT je prvním komplexním místem v Česku, kde oběti dostanou pomoc pod jednou střechou – psychologickou, sociální, právní, zdravotní i krizovou.

S růstem proFem jsou naše finance jsou čím dál složitější – máme více projektů, donorů a partnerů. Potřebujeme proto posílit tým o vedoucí pozici, která převezme strategické řízení financí a bude současné finanční manažerce oporou při nastavování systémů a rozvoji celé oblasti.

🧩 Co bude Vaším úkolem?

Finanční řízení organizace

  • Zodpovědnost za celkové finanční řízení proFem.
  • Sestavování a správa ročního rozpočtu organizace a jednotlivých služeb.
  • Pravidelné finanční výhledy a predikce vývoje hospodaření.
  • Monitoring a vyhodnocování cash flow a poskytování přehledů vedení.
  • Finanční analýzy – např. efektivita nákladů, poměry výdajů na služby.
  • Tvorba doporučení pro vedení organizace na základě dat.

Strategické financování a podpora fundraisingu

  • Aktivní zapojení do návrhů na finanční udržitelnost organizace, včetně krizových scénářů a optimalizace nákladů.
  • Spolupráce s fundraisingovým týmem – identifikace finančních potřeb, doporučení pro zaměření žádostí.

Reporting, kontrola a spolupráce

  • Příprava měsíčních, čtvrtletních a ročních finančních reportů pro vedení i donory.
  • Spolupráce s projektovými manažerkami – rozpočty, výdaje, výstupy pro donory.
  • Spolupráce s externí účetní firmou při tvorbě závěrky a následného auditu.
  • Budování a zajištění funkčního systému vnitřní kontroly a řízení rizik.
  • Vedení finančního týmu.

💡 Koho hledáme?

  • Praxe min. 2 roky v oblasti finančního řízení, ideálně v neziskovém sektoru.
  • VŠ / SŠ vzdělání ekonomického směru.
  • Orientace v grantovém a projektovém financování NNO (např. sociální služby, ESF projekty) – výhodou.
  • Velmi dobrá znalost MS Excel – tvorba rozpočtů, přehledů a modelů.
  • Min. základní znalost účetnictví.
  • Zkušenosti s finančním plánováním, analýzami a reportingem.
  • Analytické myšlení, schopnost číst data v širších souvislostech.
  • Samostatnost, preciznost, spolehlivost a konstruktivní přístup.
  • Schopnost srozumitelně komunikovat finanční informace vedení i kolegům.
  • Dobrá znalost češtiny, schopnost psát i mluvit v profesionálním kontextu.
  • Časová flexibilita v období uzávěrek a priorit.

💜 Co u nás najdete?

  • Pracovní smlouva na částečný úvazek, flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova.
  • Mzda 50 000 – 55 000 Kč (dle zkušeností, částka v přepočtu na plný úvazek).
  • Férovou mzdu odpovídající možnostem neziskové organizace.
  • 5 týdnů dovolené + 4 sick days + 2 relax days + věrnostní dny dovolené navíc (až 5). Příspěvek na Multisport kartu.
  • Flexibilní pracovní režim a vstřícnou organizační kulturu, která staví na důvěře, kvalitě služeb a feministických principech.
  • Profesní zázemí v multidisciplinárním týmu a pravidelnou supervizi.
  • Možnosti vzdělávání a dalšího profesního růstu.
  • Moderní zázemí v centru PORT v Praze-Břevnově.
  • Práci, která dává hluboký smysl.

📍Částečný úvazek | Nástup dohodou | Pracovní smlouva

 💌 Zní to jako práce pro vás? Pošlete nám svůj životopis a pár vět o tom, proč vás tato role zaujala na adresu ludmila.hasmanova@profem.cz. Těšíme se na setkání! 💜